Reteklevél pesto (hideg)

Írta: Memi kedd, március 29, 2011
A napokban gyönyörű zsenge vajretket sikerült vennem. Úgy nézett ki, mint egy szépségesen megalkotott virágcsokor, gyönyörű gömb alakot alkotott a sok-sok apró pirosló retek.
Hazaérve elkezdtem előkészíteni a vacsorára tervezett zöldségtálhoz a retket, leválasztottam a szemeket a levélről, majd megmostam, be a tálba és pakoljuk el a szemetet...
Ekkor határozott mozdulattal megfogtam, a még mindig csokorban lévő, most már csak zöldben pompázó levélköteget és abban a pillanatban átsuhant az agyamon, hogy ez milyen gyönyörű, nem lehet, hogy a kukában landoljon :-)
Gyorsan utánanéztem és hála az internetnek 10 perc múlva már a tálban pompázott a mesés retek pesto (a pesto igazából a gyűjtőneve ezen típusú szószoknak).
A fellelhető receptek zöme hozzávalóként említ parmezán sajtot és valamilyen pirított magot (mandulát, diót, fenyőmagot). Kipróbáltam, végeredményben sajnáltam az elpazarolt sajtot és mandulát, nálunk a sima, egyszerű, "mezei" változat vált be, semmi flanc, csak az élvezet :-)

RETEKLEVÉL PESTO 4 személyre

1 csomag zsenge vajretek levele
2 gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál olívaolaj (extra szűz)
só (természetes, nem finomított)
tört bors
2-3 fej vajretek

1. tisztítsuk meg a zöldségeket és a retek levelet alaposan átnyomkodva mossuk meg meleg vízzel
2. tegyük az összetevőket az aprító-, vagy turmix gépbe és alaposan keverjük össze

Praktikák:
- lehet bele tenni bazsalikomot, újhagymát
- fel lehet használni mártogatónak, szendvicskrémnek, de akár főtt tésztára feltét szósznak is

Itt is mi szorgoskodunk: